Sunday, November 27, 2011

Sundag 27 Nåvembar -- Fyst advent

"Alla fönster upplysta är en välkommen syn när den mörka vintertiden är inne. Förr hade man bara den öppna spisen, gräu’u, som fick lysa upp, för talgdankarna fick man vara rädd om."
Ja det är som sagt första advent idag och jag är jätte glad över det, för det betyder att det snart är jul :)
Men dagens schema består av att jobba 8.30 till 11.30 sen hem ta det lugnt advents fika med mommo och moffa och äta mat sen blir det att jobba igen mellan 18 till 20 sen hem och kolla in lite julfilmer jag har på datan!
På torsdag är det första december och jag skall kolla in årets julkalender på tv:n sen skall jag ju så klart kolla in någon av dom gamla jag har oxå, jag väljer ännu mellan: Pelle svanslös, Mysteriet på Greveholm, trolltyg i tomteskogen, hjältarnas jul, kaspar i nudådalen eller kurt olssons julkalender?









Dessutom har jag ju självklart fått nyheten om att Gary Speed är död :( R.I.P ännu en otroligt bra spelare och tränare som lämnat oss genom självmord! så jag skänker en tanke till hans familj.
http://www.svenskafans.com/england/Gary-Speed-har-avlidit-425195.aspx






              

No comments:

Post a Comment